İsveç’in Örebro kentinde bir restoran sahibine yönelik haraç (gasp) girişimi davasında karar çıktı. Örebro tingsrätt, iki sanığı hapis cezasına mahkûm etti.
Mahkeme kararına göre sanıklar, kimliği henüz tespit edilemeyen üçüncü bir kişiyle birlikte hareket ederek restoran sahibinden 500 bin İsveç kronu talep etti. Ödeme yapılmaması halinde restoranın kurşunlanacağı tehdidinde bulundukları belirtildi.
Telefonla tehdit ile para talebi
Olay, Ekim 2025’te Örebro’deki bir restoranda yaşandı. Sanıklar, restoran sahibine bir cep telefonu vererek, telefondaki kişinin tehditleri doğrudan iletmesini sağladı. Savcılık, bu yöntemin mağdur üzerinde baskı kurmayı amaçladığını vurguladı.
Verilen cezalar
Mahkeme, sanıklardan birini 2 yıl, diğerini ise 2 yıl 1 ay hapis cezasına çarptırdı. Her iki sanık da ağır gasp (haraç alma) girişimi ve ağır tehdit suçlarından hüküm giydi. Sanıklardan biri ayrıca uyuşturucu suçundan da mahkûm edildi.
Sanıklar, üç mağdura toplam 100 bin İsveç kronu tazminat ödemeye de hükmedildi.








