Norveç’in Dünya Kupası başarısı ülkeye büyük bir coşku getirdi. Ancak takımın “Viking sırası” olarak bilinen meşhur kutlaması, İskandinav komşularının sabrını zorluyor. Bu kutlama İsveç ve Danimarka’da büyük tepkiye yol açtı.
“Viking sırası” kutlaması senkronize bir şekilde yapılıyor ve viral hale geldi. Önce taraftarlar, ardından konuşmacılar ve son olarak Norveç oyuncuları bir sıra halinde oturup uzun bir Viking gemisinin yönünü taklit etmek için kollarını aynı anda hareket ettiriyorlar. Davul sesleri eşliğinde taraftarlar veya oyuncular “Ro” diye bağırıyorlar.
Destekleyin ZAMANGerçeği koruyun.
Profesyonel gazetecilik kamu yararınadır. Desteğiniz, gazeteciliğin bağımsız ve güvenilir kalmasına yardımcı olur. Siz de katkıda bulunun. 1 euro fark yaratır.
Okuyucuya Mektup — Neden Desteğinizi İstiyoruz?
Norveç’in son zaferinin ardından kaptan Martin Odegard, oyuncuları, teknik ekibi ve taraftarları böyle bir kutlamaya önderlik etti.
Ancak İsveçliler için komşularının kutlaması bir yenilikten ziyade bir rahatsızlık kaynağı. Onlara göre Norveç kutlaması, önceki turnuvalarda İzlandalı taraftarların meşhur ettiği “gök gürültüsü”ne çok benziyor.
İsveçli defans oyuncusu Gustaf Lagerbielke Salı günü gazetecilere verdiği demeçte, “Bunu asla yapmam” dedi.
“İzlanda’daki yanardağa çok benziyor.”
İsveç takımının diğer üyeleri de aynı derecede hayal kırıklığına uğramıştı.
“Belki de biraz fazla olmaya başladı. Her fırsatta kullanıyor gibiler. Ama sonuçta bu onlar için iyi işliyor,” dedi İsveçli oyuncu Elliot Stroud.
İsveç bir sonraki Dünya Kupası maçına odaklanabilirken, Danimarkalılar Norveç’in coşkusuyla başa çıkmakta çok daha zorlanıyorlar. Danimarka Dünya Kupası’na katılmaya hak kazanamadı. Play-off’larda Çek Cumhuriyeti’ne yenildiler.
“Bu, İskandinav yetişkinlerine yönelik taciz sınırına yaklaşıyor. Norveçliler şu anda hayatlarının en güzel partisini yaşıyorlar. Üstelik, futbol oynayabilen temsilci bir takımın eşliğinde,” diye yazdı Danimarkalı gazeteci Johnny Wojciech Kokbor BT medyasında.
“Ne yazık ki, Norveçlilerin birçok takıma zarar verebileceği bir gerçek. Ama en çok da Danimarkalıları üzen şey, henüz İskandinav bölgesinin en iyisi olmadığımızı kabul etmek.”
“Bu dayanılmaz bir durum. Şaka mı yapıyorsunuz Norveç?” diye ekledi.








